Community Host
Rapporterar till: House Director
Allt vi gör genomsyras av verksamhetens grundläggande mål att genom samarbete skapa hög medlemsnöjdhet, lönsamhet, långsiktighet och i allt arbete prioritera hållbarhet. Vi arbetar mot tydliga och utmanande mål och utför våra uppdrag med utgångspunkt i A house övergripande mål. Vi prövar, omprövar och förnyar oss ständigt för att utveckla verksamheten och vara en förebild för våra medlemmar och den internationella marknaden.
Om rollen
I rollen som Community Host på Katarinahuset bemannar du vår reception och är en av de första personer som medlemmar och besökare möter när de kliver innanför dörrarna på A house. Du brinner för service och är en nyckelperson för att säkerställa relationsskapande och personligt bemötande, något vi lägger stor vikt vid på A house. Det är därför avgörande att du trivs i och får energi av sociala sammanhang. Vi tror också att du är en strukturerad multitasker som gärna checkar av att göra-listor.
Front desk är destinationens knutpunkt, vilket spelar en stor roll i att facilitera samarbeten mellan samtliga medlemmar på A house. Denna, likt alla roller på A house, behöver våga utveckla och utmana traditionella sätt att göra saker på. Att våga initiera och agera på förändring så att vi hela tiden är relevanta och trogna vår gemensamma vision.
Eftersom att rollen är kulturbyggande och hands-on tror vi att du kommer passa som Community Host om du har tidigare erfarenhet från service, retail, café, event, reception eller som office manager.
Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö, engagerade kollegor, mycket social kontakt, möjlighet att påverka vår medlemsupplevelse samt personalaktiviteter och förmåner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansiktet utåt! Vara på topp och tillgänglig för våra kunder med ett varmt och personligt bemötande.
- Serviceansvarig och se till att vi håller en hög servicenivå
- Onboarda och offboarda medlemmar och säkerställa att våra system uppdateras med rätt medlemsinformation.
- Inköp av kontorsmaterial och produkter till kiosken och andra medlemsaktiviteter.
- Ansvar över förråd av kontorsvaror såsom pennor, papper och att hålla i ordning förrådet.
- Hålla gemensamma ytor representativa, hela, rena och fungerande, såsom mötesrum, lobby, kök.
- Regelbundet gå ett varv i huset för att se att allt ser ok ut och eskalera eventuella behov.
- Vara behjälplig och stötta övriga teamet i att exempelvis förbereda frukost för medlemmar och andra medlemsaktiviteter som AWs, vernissager och lunch-bjudningar mm.
- Vid behov och i mån av tid stötta konferenser och externa events, t ex med att hämta fika/ lunch.
- Vid behov förbereda enklare mat för försäljning eller servering såsom smoothie, smörgåsar, ägg eller annan fika.
- Vara husets ögon och öron och eskalera tankar, idéer och behov från medlemmar.
- Säkerställa att checklistor och servicepärm är uppdaterade.
- Vara en av kontaktpersonerna för fastighetsskötare och ansvara för att felanmäla, följa upp diverse fastighetsfrågor.
- I mån av tid kan övriga mindre/större uppgifter tillkomma som ligger inom ramen för receptionsservice.
Kompetenskrav
- Erfarenhet av serviceyrke är ett krav
- Erfarenhet från konferens eller reception är mycket meriterande
- Erfarenhet av arbete på t ex café eller med mat är också mycket meriterande
- God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska.
Utbildning
- Gymnasieutbildning.
Personliga egenskaper
- Driftig doer som får saker ur händerna.
- Har service i blodet – du ger alltid det lilla extra till kunden.
- Du möter alltid kunden med ett leende och du är en person som hellre säger ja än nej.
- Flexibel och påhittig när saker inte går exakt som du tänkt.
- Organiserad och låter inte saker falla mellan stolarna.
- Trivs i en dynamisk miljö, tycker om att ha mycket kontakt med andra människor.
- Alltid redo att hjälpa en kund eller kollega efter bästa förmåga.
Kontakter och samarbeten
Denna tjänst kräver gott samarbete med övriga inom A house, både kollegor, interna medlemmar och externa kunder. Kontakt med externa leverantörer såsom matgrossister, fastighetsskötare mm.mm.
Arbetsförhållanden
Tjänsten är placerad på A house Katarinahuset i Slussen och är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Som Community Host arbetar du med ett veckoschema där du varierar mellan att öppning och stängning. Tjänsten innefattar 1-2 tidiga morgnar i veckan för att förbereda frukost. Någon enstaka sen eftermiddag eller kväll kan förekomma.
Lön och förmåner
Lön enligt överenskommelse. A house erbjuder alla anställda friskvårdsbidrag och sjukförsäkring.
Övrigt
Är du intresserad av tjänsten som Community host på A house Katarinahuset är du välkommen att skicka din ansökan innehållande CV, personligt brev och två referenser till fatima@ahouse.se senast tisdag 23 december.
Om A house
A house skapar destinationer som stimulerar kreativ utveckling och innovation. Inom varje hus faciliteras levande mötesplatser genom coworking, eventlokaler och medlemsaktiviteter anpassade för varje destination. A house är mer än bara coworking – det är nyfikenhet, personlighet, att lära av varandra och hitta nya samarbeten. Det är god mat, dryck, mode, musik och kultur. Ytor i ständig utveckling, kontraster och oväntade upplevelser – men också ingredienser som vi inte kan stava till. Det som enligt våra medlemmar är det som gör A house unikt.
Idag finns A house på fyra ställen i Stockholm: Arkitekturskolan på Östermalm med inriktning mat, mode, media och musik; Börshuset i Slakthusområdet med fokus på design, dryck, mat och musik; Katarinahuset i Slussen som är navet av alla våra hus med fokus på musik samt Sickla Central i Sickla med fokus på hållbarhet, välmående och innovation.
Följ oss på LinkedIn för att ha koll på när vi söker fler till vårt team.