Community Host

Rapporterar till: Community Manager

Allt vi gör genomsyras av verksamhetens grundläggande mål att genom samarbete skapa hög medlemsnöjdhet, lönsamhet, långsiktighet och i allt arbete prioritera hållbarhet. Vi arbetar mot tydliga och utmanande mål och utför våra uppdrag med utgångspunkt i A house övergripande mål. Vi prövar, omprövar och förnyar oss ständigt för att utveckla verksamheten och vara en förebild för våra medlemmar och den internationella marknaden.

Kort om rollen

Som Community Host bemannar du receptionen, möter medlemmar och besökare och säkerställer ett personligt bemötande. Du trivs i sociala sammanhang och är en strukturerad multitasker. Front desk är central för att facilitera samarbeten och utveckla nya arbetssätt. Erfarenhet från service, retail, café, event, reception eller som office manager är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansiktet utåt! Vara konstant på topp och tillgänglig för våra kunder med ett varmt och personligt bemötande.
  • Onboarda och offboarda medlemmar och säkerställa att våra system är uppdaterade med rätt medlemsinformation. 
  • Hålla mat- och dryckeskylar påfyllda och fräscha och säkerställa att kaffe & te finns tillgängligt.
  • Guida bud, ta emot leveranser och informera mottagare
  • Inköp av kontorsmaterial och produkter till  kiosken och andra medlemsaktiviteter. 
  • Underhåll av kiosken, hantera beställningar och komma med förslag på produkter. 
  • Hålla gemensamma ytor representativa, hela, rena och fungerande, såsom mötesrum, lobby, kök.
  • Stötta övriga teamet vid  medlemsaktiviteter och programverksamhet såsom Aw’s, vernissager eller lunch bjudningar
  • Regelbundet gå ett varv i huset för att se att allt ser ok ut och eskalera eventuella behov. 
  • Ansvara för förråd av kontorsvaror såsom pennor, papper, hålla ordning i förråd. 
  • Vara behjälplig i att förbereda frukost för medlemmar på torsdagar.
  • Vid behov och i mån av tid stötta konferenser och externa events tex med hämta fika/ lunch, genomföra möblering inför konferens, möta kunden vid start, duka upp fika buffeér
  • Vid behov förbereda enklare mat för försäljning eller servering såsom smoothie, smörgåsar, ägg, annat fika.
  • Vara husets ögon & öron och eskalera tankar, idéer och behov från medlemmar. 
  • Säkerställa att checklistor och servicepärm är uppdaterade. 
  • I mån av tid kan övriga mindre/större uppgifter kan tillkomma som ligger inom ramen för  receptionsservice.

Kompetenskrav

  • Erfarenhet av serviceyrket 
  • Erfarenhet från konferens eller reception är meriterande
  • Har du arbetat på tex café med mat är det också meriterande

Utbildning

  • Gymansieutbildning

Personliga egenskaper

  • Driftig doer som får saker ur händerna. 
  • Service i blodet- du ger alltid det lilla extra till kunden. 
  • Du möter alltid kunden med ett leende och du är en person som hellre säger ja än nej. 
  • Flexibel och påhittig när saker inte går exakt som du tänkt. 
  • Organiserad och låter inte saker falla mellan stolarna. 
  • Trivs i en dynamisk miljö, tycker om att ha mycket kontakt med andra människor.
  • Alltid redo att hjälpa en kund eller kollega efter bästa förmåga. 

Kontakter och samarbeten

Kräver gott samarbete med övriga inom A house, interna medlemmar och externa kunder. Kontakt med externa leverantörer såsom kockar, vingrossister, säkerställa  inköp,  städ mm. 

Arbetsförhållanden

Schemalagt arbete med veckoschema. (schemat varierar men innefattar öppning / stängning)  innefattar oftast en tidig morgon / vecka för att förbereda frukost och någon gång per månad en sen kväll som kompas ut. 

Övrigt

Vi har för tillfället inga arbetskläder för A house.  När du arbetar har du en mörk överdel där våra spegel-pins får fin kontrast.  Vi ser gärna att man har sin egen personliga stil, men att man klär sig “påklätt” och hel & ren.  Vi tar emot alla typer av gäster och undviker därför för urringade tröjor eller linnen och tröjor som visar magen. Kläderna behöver funka för lite mer hands on-arbetsuppgifter då du kan behöva springa runt, lyfta, bära etc. Så gärna något där man kan röra sig fritt och som ändå ser påklätt ut. Spegel A skall alltid bäras när du är i tjänst. 

Vid hantering av mat har du alltid ett förkläde och har du längre hår är det uppsatt.
Under arbetstid har du din privata telefon undanlagd. 

Alla medarbetare på A house förväntas alltid ha ett trevligt bemötande, agera professionellt och sätta medlemmarnas och kundernas nöjdhet i första rummet. Då organisationen är liten delar alla medarbetare på ansvaret att ta ansvar för att hantera saker som annars riskerar att hamna mellan stolarna. 

Välkommen med din ansökan till Moa Gamlin. Bifoga CV och märk mailet med rollen du söker. Tack!