Community Host på A house

I rollen som Community Host bemannar du vår reception och är den första personen som medlemmar och besökare möter när de kliver innanför dörrarna på A house. Du brinner för service och är en nyckelperson för att säkerställa relationsskapande och personligt bemötande, något vi lägger stor vikt vid på A house. Det är därför avgörande att du trivs i och får energi av sociala sammanhang. Vi tror också att du är en strukturerad multitasker som gärna checkar av att göra-listor.

Front desk är destinationens knutpunkt, vilket spelar en stor roll i att facilitera samarbeten mellan samtliga medlemmar på A house. Denna, likt alla roller på A house, behöver våga utveckla och utmana traditionella sätt att göra saker på. Att våga initiera och agera på förändring så att vi hela tiden är relevanta och trogna vår gemensamma vision.

Eftersom att rollen är kulturbyggande och hands-on tror vi att du kommer passa som Community Host om du har tidigare erfarenhet från service, retail, café, event, reception eller som office manager. Du rapporterar till en House Director. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansiktet utåt! Vara konstant på topp och tillgänglig för våra kunder med ett varmt och personligt bemötande.
  • Onboarda och offboarda medlemmar och säkerställa att våra system är uppdaterade med rätt medlemsinformation. 
  • Hålla mat- och dryckeskylar påfyllda och fräscha och säkerställa att kaffe & te finns tillgängligt.
  • Guida bud, ta emot leveranser och informera mottagare.
  • Inköp av kontorsmaterial och produkter till  kiosken och andra medlemsaktiviteter. 
  • Underhåll av kiosken, hantera beställningar och komma med förslag på produkter. 
  • Hålla gemensamma ytor representativa, hela, rena och fungerande, såsom mötesrum, lobby, kök.
  • Stötta övriga teamet vid  medlemsaktiviteter och programverksamhet såsom AW:s, vernissager eller lunchbjudningar.
  • Regelbundet gå ett varv i huset för att se att allt ser ok ut och eskalera eventuella behov. 
  • Ansvara för förråd av kontorsvaror såsom pennor, papper, hålla ordning i förråd. 
  • Vara behjälplig i att förbereda frukost för medlemmar på torsdagar.
  • Vid behov och i mån av tid stötta konferenser och externa events t ex med hämta fika/ lunch, genomföra möblering inför konferens, möta kunden vid start, duka upp fika buffeér.
  • Vid behov förbereda enklare mat för försäljning eller servering såsom smoothie, smörgåsar, ägg, annan fika.
  • Vara husets ögon och öron och eskalera tankar, idéer och behov från medlemmar. 
  • Säkerställa att checklistor och servicepärm är uppdaterade. 
  • Vara en av kontaktpersonerna för fastighetsskötare och ansvara för att felanmäla, följa upp div fastighetsfrågor. 
  • I mån av tid kan övriga mindre/större uppgifter kan tillkomma som ligger inom ramen för receptionsservice. 

Kompetenskrav

  • Erfarenhet av serviceyrket.
  • Erfarenhet från konferens eller reception är meriterande.
  • Har du arbetat på t ex café med mat är det också meriterande.

Utbildning

  • Gymnasieutbildning. 

Personliga egenskaper

  • Driftig doer som får saker ur händerna. 
  • Service i blodet – du ger alltid det lilla extra till kunden. 
  • Du möter alltid kunden med ett leende och du är en person som hellre säger ja än nej. 
  • Flexibel och påhittig när saker inte går exakt som du tänkt. 
  • Organiserad och låter inte saker falla mellan stolarna. 
  • Trivs i en dynamisk miljö, tycker om att ha mycket kontakt med andra människor.
  • Alltid redo att hjälpa en kund eller kollega efter bästa förmåga. 

Kontakter och samarbeten

  • Kräver gott samarbete med övriga inom A house, interna medlemmar och externa kunder. Kontakt med externa leverantörer såsom matgrossister, fastighetsskötare mm. 

Arbetsförhållanden

Schemalagt arbete med veckoschema (schemat varierar men innefattar öppning / stängning). Innefattar oftast en tidig morgon/vecka för att förbereda frukost och någon gång per månad en sen kväll som kompas ut. 

Övrigt

Vi har för tillfället inga arbetskläder på A house. När du arbetar har du en mörk överdel där våra spegel-pins får fin kontrast. Kläderna behöver funka för lite mer hands on-arbetsuppgifter då du kan behöva springa runt, lyfta, bära etc – så gärna något där man kan röra sig fritt och som ändå ser påklätt ut.

Under arbetstid har du din privata telefon undanlagd. 

Alla medarbetare på A house förväntas alltid ha ett trevligt bemötande, agera professionellt och sätta medlemmarnas och kundernas nöjdhet i första rummet. Då organisationen är liten delar alla medarbetare på ansvaret att ta ansvar för att hantera saker som annars riskerar att hamna mellan stolarna.

Allt vi gör genomsyras av verksamhetens grundläggande mål att genom samarbete skapa hög medlemsnöjdhet, lönsamhet, långsiktighet och i allt arbete prioritera hållbarhet. Vi arbetar mot tydliga och utmanande mål och utför våra uppdrag med utgångspunkt i A house övergripande mål. Vi prövar, omprövar och förnyar oss ständigt för att utveckla verksamheten och vara en förebild för våra medlemmar och den internationella marknaden.  

Skicka din ansökan till sofia.ekman@ahouse.se