Community Coordinator på A house
Kort om rollen: Som Community Coordinator är ditt främsta uppdrag att säkerställa nöjda och engagerade medlemmar som uppskattar och deltar i A house programverksamhet. Detta gör du genom att koordinera och genomföra både regelbundna och mer “one off” medlemsaktiviteter. Du förbereder och ansvarar även som konferensvärdinna på mindre konferenser i huset.
Du brinner för att ge bra service och sätter alltid kunden i centrum, din attityd är positiv, prestigelös och lösningsorienterad även när situationen är stressig. Du stöttar Community Manager med allt dagligt såsom inflytt/utflytt, onboarding av nya medlemmar, samt ansvarar för vissa egna områden såsom frukost och kiosk. Våra medlemmar är på ett sätt våra kollegor och du är social och knyter lätt an till nya personer. Rollen är rörlig och du är oftast på språng eller sitter i vår lobby och arbetar.
Rapporterar till: Community Manager men nära samarbete med både Community hosts, event team samt kommunikatör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
A house programverksamhet
- Administrera, koordinera och genomföra A house programverksamhet. Exempelvis: AW’s, vernissager, fika, medlemsmingel, meditation och liknande. (större aktiveringar genomförs med stöd av övriga i teamet).
- Ansvara för planering, inköp, prepp och servering av torsdagsfrukost.
- Ansvara för att programkalendern distribueras med korrekt information och gå igenom med teamet på måndagsmöte.
- Löpande dialog med både community manager och kommunikatör ang planerade aktiviteter och prioriteringar så rätt info kommer till medlemmar i rätt tid.
- Länk mellan Community Manager och Front desk för löpande info gällande aktiveringar.
- Uppdatera och skriva ut material baserat på färdiga templates såsom veckoschema, informationsskyltar, mm.
- Säkerställa att informationsskyltar i huset är utbytta och aktuella.
- Säkerställer att vår kiosk upplevs som värdeskapande för medlemmar och att både utbud och priser följer A house strategi.
Konferens & Event - Koordinera och genomföra enklare dagkonferenser och kvällsmingel i våra konferenslokaler. Exempel: efter bekräftad bokning, bekräfta och boka och hämta fika/ lunch, genomföra möblering inför konferens, möta kunden vid start, duka upp fika buffeér och säkerställa att boka städ.
- Vid behov och i mån av tid stötta Event Coordinator med externa events.
Medlemsservice - Arbeta nära Community Manager för att säkra leveransen av medlemsaktiviteter samt stötta praktiskt vid visningar och inför in/utflyttningar.
- Säkra en personlig onboarding av alla nya medlemmar. (tex boka in 10 minuter med alla nya medlemmar för att gå igenom Appen, medlemskortet, nyhetsbrev och våra löpande aktiviteter).
Praktiskt i huset - Stötta och hoppa in i receptionen vid behov
- Vara behjälplig med disk, kaffe & överlag säkerställa att lobbyn och våra ytor inkl hallen ser representativa ut (plocka/torka on the fly).
- Förbereda enklare mat för försäljning eller servering såsom smoothie, smörgåsar, ägg, annat fika.
- 1/ veckan göra en genomgång av ytor inkl BIG (hämta porslin).
- Regelbundet SBA genomgång på plan 2 & 3.
Övrigt - Vissa adminstrativa uppgifter såsom uppföljning av bokningar, beställningar mm.
- I mån av tid kan övriga mindre/större uppgifter kan tillkomma som ligger inom ramen för rollen överlag.
Kompetenskrav
- Erfarenhet av serviceyrket.
- Intresse för mat.
- Erfarenhet från konferens eller reception är meriterande.
- Har du arbetat på tex café med mat är det också meriterande.
Utbildning
- Gymnasieutbildning.
Personliga egenskaper
- Driftig doer som får saker ur händerna.
- Service i blodet- du ger alltid det lilla extra till kunden.
- Du möter alltid kunden med ett leende och du är en person som hellre säger ja än nej.
- Initiativtagande och driven, gillar att hitta nya lösningar
- Flexibel och påhittig när saker inte går exakt som du tänkt.
- Organiserad och låter inte saker falla mellan stolarna.
- Trivs i en dynamisk miljö, tycker om att ha mycket kontakt med andra människor.
- Alltid redo att hjälpa en kund eller kollega efter bästa förmåga.
Kontakter och samarbeten
- Kräver gott samarbete med övriga inom A house, interna medlemmar och externa kunder. Kontakt med externa leverantörer såsom matgrossister, fastighetsskötare mm.
Arbetsförhållanden
Schemalagt arbete med tidvis del ojämna arbetstider. Schema sätter du själv normalt 1-2 veckor i förskott i dialog med chef men innefattar alltid minst en tidig morgon / vecka för att förbereda frukost och ofta 1 lite senare kväll / vecka men vanligtvis inte efter kl 20.
Övrigt
Klädkod: mörk överdel med ärm. Spegel A skall alltid bäras i tjänst. Klädsel måste vara anpassande för lite mer hands on-arbetsuppgifter och lämpliga för att röra sig i lokalen, lyfta, bära etc. Så gärna något där man kan röra sig fritt och som ändå ser påklätt ut, ej för urringat.
Vid hantering av mat har du alltid ett förkläde och har du längre hår är det uppsatt.
Under arbetstid har du din privata telefon undanlagd.
Alla medarbetare på A house förväntas alltid ha ett trevligt bemötande, agera professionellt och sätta medlemmarnas och kundernas nöjdhet i första rummet. Då organisationen är liten delar alla medarbetare på ansvaret att ta ansvar för att hantera saker som annars riskerar att hamna mellan stolarna.
Allt vi gör genomsyras av verksamhetens grundläggande mål att genom samarbete skapa hög medlemsnöjdhet, lönsamhet, långsiktighet och i allt arbete prioritera hållbarhet. Vi arbetar mot tydliga och utmanande mål och utför våra uppdrag med utgångspunkt i A house övergripande mål. Vi prövar, omprövar och förnyar oss ständigt för att utveckla verksamheten och vara en förebild för våra medlemmar och den internationella marknaden.
Skicka din ansökan till tina.ingvarsson@ahouse.se
Om A house
A house skapar destinationer som stimulerar kreativ utveckling och innovation. Inom varje hus faciliteras levande mötesplatser genom coworking, eventlokaler, programverksamhet anpassad för varje destination och handplockade restauranger, där varje del blir ett kugghjul som inspirerar till kreativ utveckling och innovation. A house är mer än bara coworking – det är nyfikenhet, personlighet, att lära av varandra och tillsammans bli en kreativ kraft. Det är god mat, dryck, mode, musik och kultur. Ytor i ständig utveckling, kontraster och oväntade upplevelser – men också ingredienser som vi inte kan stava till. Det som enligt våra medlemmar är det som gör A house unikt.
Idag finns A house på fyra ställen i Stockholm: Arkitekturskolan på Östermalm med inriktning mat, mode, media och musik; Filmhuset vid Gärdet för film och rörlig bild; och Börshuset i Slakthusområdet med fokus på design, dryck, mat och musik. I september öppnade vi A house Katarinahuset – navet bland våra destinationer och vår största destination hittills, mitt i Slussen. Nästa år slår vi upp dörrarna till vår femte destination: Sickla Central.
Följ oss på LinkedIn för att ha koll på när vi söker fler till vårt team.